letný zraz turistov 2021 v demänovskej dol.

V dňoch 8.-11.7.2021 sa uskutočnil v Demänovskej doline 67. letný zraz turistov. Zaregistrovalo sa asi 370 účastníkov, z nášho oddielu sme boli zaregistrovaní dvaja, Peťka som však za celý zraz ani raz nestretol.

štvrtok

Popoludní bolo v Múzeu jaskyniarstva a prírody v Liptovskom Mikuláši slávnostné otvorenie výstavy 100 rokov Krás Slovenska. Z Martina prišli aj Herchlovci, Fajčíkovci a Galčíkovci, ktorí boli na chate a zrazu sa nezúčastnili. Večer bolo slávnostné otvorenie zrazu. Potom nasledoval kultúrny program - vystúpenie folklórneho súboru Ďumbier. Po zotmení mal môj triedny profesor Karol Špánik prednášku (s fotografiami) Demänovská dolina ako ju nepoznáme.

piatok

Ja som išiel na Poludnicu kde bolo slávnostné  odhalenie pamätnej tabule Milošovi  Janoškovi (zakladateľ Krás Slovenska a jeden z "otcov zakladateľov" slovenskej  turistiky). Viacerí sme boli  na vrchole už hodinu pred slávnostným odhalením. Niektorí sme si chceli dať ešte dlhšiu túru cez Sedlo pod Kúpeľom, Iľanovské sedlo až do kempingu. Predpoveď počasia bola, že poobede prídu búrky, preto sme sa rozhodli nečakať na prejavy a vyrazili sme. Na Prednej Poludnici akurát začínala záchranná akcia predsedu KST (večer sme sa dozvedeli, že je v poriadku v nemocnici). Bolo dusno, riadne sme sa potili, výhľady boli slabé - zamračené a letný opar. Pár krát aj padli niekoľko kvapiek (nedá sa to  nazvať ani mrholenie). Do tábora sme dorazili po 7 a 1/2 h, prešli sme 18 km s prevýšením 1300 m. A potom  relax vo Wellness v kempingu. A večer beseda o svišťoch a kamzíkoch.

sobota

Ráno nad táborom preletel teplovzdušný balón. Bolo nádherné ráno, ale už dosť teplo. Bol výstup na Krakovu hoľu s televíkendom a redaktorkou Martinou Kacinovou. Ja som si však povedal, že v takej horúčave nešľapem a dal som prednosť kultúre - konečne sa mi podarilo navštíviť hrad v Liptovskom Hrádku (majiteľka púšťa návštevníkov len v letných mesiacoch). Takisto vo Vavrišove sa mi podarilo strafiť do otváracích hodín múzea Švihrovskej bitky. A popoludní opäť relax vo Wellness. Večer tradičná zábava.

nedeľa

Ráno bolo nádherne, ale predpoveď bola, že skoro prídu búrky. Riskol som to a skoro ráno som vyrazil do dolinky Viveranie. Je to nádherná krasová dolinka poniže Demänovskej jaskyne  - krásne hrnce, divočina. Vyšiel som na koniec krasovej časti a otočil som sa naspäť. Cestou som si v najväčšom hrnci omočil nohy (s Naďou sme sa v ňom pred rokmi aj kúpali). K autu som dobiehal už v začínajúcom daždi, nad Chopkom už hrmelo. Do tábora som došiel v začínajúcom daždi, bleskovo nahádzal stan do auta a začal lejak. Ešte som zašiel do Likavky na hrad. Kým som si prezrel expozíciu v Huňadyho veži tak prestalo aj pršať.

V roku 2022 bude zraz v Slovenskom raji.

Vlado

Prikladáme zopár fotiek

image image image image image image image image